Mosty (drogowe, kolejowe i dla pieszych) należą do infrastruktury krytycznej, która musi być regularnie kontrolowana lub, w razie potrzeby, na stałe, ponieważ ich obciążenie ruchem znacznie wzrosło od czasu ich planowania. Rzetelna wiedza na temat rzeczywistego stanu mostów jest zatem bardzo interesująca. Rejestrowanie i ocena właściwości dynamicznych stała się w ostatnich latach znacznie ważniejsza, ponieważ w oczywisty sposób pozwala to na uzyskanie w dużej mierze obiektywnej oceny ryzyka. Umożliwia to również stworzenie bazy danych wiedzy o uczeniu się, tak aby w przyszłości można było tworzyć prognozy oparte na sztucznej inteligencji na podstawie danych pomiarowych. Wspólnie z Instytutem Technologicznym w Karlsruhe (KIT), SEMEX-EngCon z powodzeniem opracował swój system pomiaru drgań MENHIR w ramach finansowanego projektu, aby dokładnie spełnić te specyficzne wymagania pomiarowe. Połączone bezprzewodowo, zsynchronizowane czasowo mierniki drgań MENHIR zbierają dane pomiarowe w celu identyfikacji i lokalizacji uszkodzeń za pomocą operacyjnej analizy modalnej (OMA).